Monday 2 June 2014

Kerana 'dia' aku kenal DIA

Salam alaik buat bakal penghuni jannah !

Kerana dia aku kenal Pencipta
Kerana dia aku kenal ujian Allah itu Cinta
Kerana dia aku kuat bila musibah menimpa
Kerana dia aku belajar jadi sabar bila ada yang menghina
Kerana dia aku cuba tersenyum walau aku rasa lemah
Kerana dia aku tetap melangkah walau rasa lelah
Kerana dia aku takut sekiranya terlepas solat jemaah
Kerana dia aku bimbang jika aku terlalu sibuk dengan dunia
Kerana dia aku akan sentiasa rasa aku hamba Allah yang hina
Kerana dia itu terlalu menjadikan hidup aku 360 darjah berubah
Ini semua kerana TARBIYAH ! 



Semoga kalian terus kuat dengan tarbiyah !
Smeoga kalian terus menjadi tarbiyah untuk nadi untuk terus melangkah !
Sebab "TANPA TARBIYAH GERENTI REBAH !"




Syukran for reading ! :)

No comments:

Post a Comment